فروش آنلاین فایل کلاهبرداری، فالگیری و رمالی و کلاشی و نحوه شکایت - مشاور 115

در ابتدا فالگیری و رمالی پیشینه تاریخی دارد.

کولی ها نسل اول فال گیرها بودند که انواع پیشگویها به طور گسترده در دنیا پخش شد و فال گیران یک خرافه رشد نیافته مورد استقبال گذشتگان تا به امروز است.

اولین فال گیرها کولیهای فرانسوی بوده اند البته فال گیری را آنها در آلمان گسترش دادند و به تدریج در اروپا نفوذ کردند و شاید کسانی را دیده باشید با توسل به فال گیری مشکلات تازه ای را به خانواده اضافه می کنند.

رمالی شکل از کلاهبردار    

رمالی تحت شرایط خاصی در زمره جرم کلاهبرداری جای میگیرد و برای اینکه کلاهبرداری تلقی شده و مورد پیگرد قانونی قرار بگیرد، سه شرط لازم است.

  1. متقلبانه بودن وسایلی که برای اغفال دیگران استفاده میشود.
  2. اغفال وفریب خوردن قربانی که مستلزم عدم آگاهی وی نسبت به متقلبانه بودن وسایل مورد استفاده جرم است.
  3. پرداخت مال یا وجه نقد                                      

ماده ۱: تشدید مجازات ارتشا و اختلاس و کلاهبرداری هرکس از راه حیله و تقلب مردم را به داشتن اختیارات واهی فریب دهد و امور غیر واقع امیدوار کند و یا افراد را از حوادث غیر واقع بترساند و از طریق وسایل تقلبی وجوه و مالی از آن بگیرد، کلاهبردار محسوب میشود.

ماده۲: تشدید مجازات ارتشا و اختلاس  هم دراین مورد پیش بینی شده است.

کلاهبرداری ناشی از رمالی

کلاهبرداری ناشی از رمالی دو نوع شاکی عمومی و خصوصی است؛ لذا هر فردی که مورد کلاهبرداری قرار گرفته باشد میتواند برای طرح شکایت به مراجع قضایی رجوع و دادستان هم بعنوان مدعی العموم پیگیری خواهد نمود.

نکته: قابل توجه همه عزیزان چنانچه فرد در کسب مال هیچ حیله و تقلبی را به کارنبرد، دیگر کلاهبردار محسوب نمیشود.

کلاهبرداری کلاشی یا تحصیل مال نامشروع

کلاشی در ماده ۷۱۲ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات ذکر شده است که بر اساس آن هرکس کلاشی را پیشه خود قرار داده باشد و از این راه امر و معاش ولگردی کند، به حبس از یک تا سه ماه محکوم خواهد شد.

چنانچه با وجود توان مالی مرتکب عمل کلاشی شود، علاوه بر مجازات مذکور کلیه اموالی که از طریق  تکدی وکلاشی به دست آورده است مصادره خواهد شد و گاهی ممکن است دادگاه با بررسی شواهد حکم به کسب اموال نامشروع بدهد.

نکته: اگر مالی از طریق غیر قانونی کسب شود، این مال نامشروع است و تحصیل کننده آن به مجازات سه ماه تا دوسال حبس تحمیل و دو برابر مال کسب شده به عنوان جزای نقدی پرداخت کند.

نحوه شکایت قربانی

دررابطه با رمالی و فال گیری و دعا نویسی تا زمانی که کسی اعلام جرم یا شکایتی نکند و دادستان مقام قضایی به پلیس اعلام نکند، عملا پیگیری ممکن نمیباشد، مگر به عنوان جرم مشهود خود پلیس برخورد کند؛ لذا افراد قربانی میتوانند به دادسرای محل وقوع جرم (محل رمالی، فال گیری، کلاشی) صورت گرفته مراجعه و تنظیم شکواییه کند.

جمع‌بندی

همانطوریکه در این مقاله توضیح داده شد، معمولا افرادی که سعی می کنند با احساسات افراد بازی کرده واز صداقت آنها علیه خودشان استفاده کنند و همچنین در شرایط بد روحی به سر میبرند حاضر هستند برای حل مشکلشان دست به هر کاری بزنند و افراد مذکور در(کلاهبردار، فالگیر، رمال، کلاش و تکدی گری) گرفتن مبالغ کلانی از آنها قول حل مشکلشان با استفاده از نیروهای فرا طبیعی میدهند و لازم است بلافاصله از طریق مراجع قضایی اقدام لازم انجام دهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 55 views بار دسته بندی : کلاهبرداری ، کیفری (جرائم) تاريخ : 27 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.